søndag 4. mars 2012

Jobb Blogg

Dato: 01/04 - 11
Skift: D, EM

Idag jobbet jeg med D skiftet på ettermiddagen. Siden fabrikken hadde revisjonsstans var det mange som måtte jobbe overtid og det var mange folk som kom og gikk siden det var mye som måtte gjøres.

Som en oppgave jeg fikk utdelt på morgenmøte skulle jeg og en annen som jobbet overtid gå rundt i fabrikken og låse opp alle ventiler og pumper slik at ting kunne bli klart for oppstart neste dag. Dette syntes jeg var en ganske grei jobb siden jeg fikk testet min kunnskap i hvor ting var i fabrikken. Siden skjemaet vi brukte til å føre opp de låste apparatene sa bare hva som var låst og hvilken etasje det sto i, måtte vi bruke mye av min kunnskap av hvor ting var siden han andre var fra fullgjødsel 4 og var ikke så kjent som meg. 

Når oppgaven var ferdig og jeg hadde sagt ifra til skiftlederen tenkte jeg at jeg kunne gjøre litt research til prosjektet angående reguleringssløyfer i oppslutningen.

Så en av de viktigere reguleringene vi har i oppslutningen er den som er mellom fosfat og syre. Dette kaller vi for oppslutningsforholdet som sørger for at det er nok syre i forhold til hvor mye fosfat vi kjører. Dette gjør vi gjennom det vi kaller for ratio-regulering. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar