mandag 2. januar 2012

Et nytt år har kommet!

Nå som nyåret har kommet kan jeg ta en oppsummering av det som har skjedde i løpet av jobb dagene mine i romjula.

I løpet av romjula har jeg jobbet to av fem formiddagsskift, de tre andre tokk jeg fri for å være med familie. Disse formiddagsskiftene jeg var med på var hovedsakelig D-skiftet, men siden de jobbet disponibelt de dagene var jeg mer med på F-skiftet som var skiftet som hadde formiddagen de dagene.

De to dagene var rimelig stille bortsett fra noen småproblemer i nøytralen som jeg fikk være med på å fikse, hvorav det enkleste problemet var å få åpnet to ammoniakk-dykkrør. Det første dykkrøret vi skulle åpne var såpass grodd at vi måtte stake det opp med et langt metallspett. Det andre dykkrøret var ikke så grodd så det lot vi bare stå til damping.

Helmaskene vi bruker på jobben.
Det større problemet vi hadde den dagen var at et av ammoniakkrørene som går til nøytralen inne i fabrikken fra stripperanlegget hadde fått en sprekk i seg og dermed lakk ut ammoniakk i femte-etasje. Dermed måtte vi få på oss hellmasker med gassfilter for å gå og stenge av den rørseksjonen for så å måtte drenere den slik at den kunne bli klar for en mekanikker. Så når vi var ferdige med vår del av arbeidet ga vi klarsignal til mekanikeren om at han kunne gå og tette lekkasjen.

Så slikt jobbet jeg i romjulen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar